söndag 17 maj 2009

Jag heter Bara Jonson... eller!??

Nu finns det inte längre någon återvändo. Pandoras box har blivit öppnad. I alla fall min egen lilla privata sådan; jag är inte längre en anonym avatar i Second Life (SL).
Nu är mitt riktiga namn offentligt och länkat till Bara Jonson. Mitt verkliga jag kommer att bli jämfört med Bara Jonsons fagra nuna. Mitt kärleksliv finns att läsas om ute i pressen! Detta kommer att få reella inverkningar på mitt RL.
Jo… tro mig!
Jag bestämde mig i alla fall för att börja blogga samma dag som Sydsvenskan publicerade intervjun. Jag kom direkt från planet ifrån New York, kopplade upp mig och spelade på invigningen av Second Malmö… därefter bar det av till Kristianstad och några få timmars sömn… sedan tillbaka till Malmö för intervju med Sydsvenskan.
Idag blev det som sagt publicerat... på internetupplagan! Imorgon kan det läsas i tidningen!!

Detta är min första blog. Jag har visserligen pysslat med Facebook lite men jag tröttnade oerhört fort… Det gav mig inget!

Så vad ska denna blogg handla om då? Ska jag berätta om min morgon? Hur många rostade jag hade till frukost?… Kanske något annat småklämmigt!? Njae… det gör jag sannolikt inte! Jag tänkte istället att jag skulle blogga lite om fortsättningen…
Where do I go from here!?? Vad blir skillnaden nu när jag inte är anonym som Bara Jonson längre? Blir det positivt eller negativt? Är jag lika intressant nu??

Jag kommer inte att ställa upp i Idol så har jag egentligen någon chans att fortsätta med musiken? Kommer jag att kunna leva på den? Har jag nått min topp som RL artist; en artikel i Sydsvenskan!? Mina 15 minuter i rampljuset!? Vad händer när min CD kommer ut?

Hej.. det här kan ju bli hur kul som helst! :)
/Bara

4 kommentarer:

  1. Heja Bara! När åker du tillbaka så att jag kan kommendera Nickel att kittla dig??

    SvaraRadera
  2. Äsch Bara, va fan menar du? Du är ju lika söt i RL som i SL!!!

    Pussar till dig och Nickel!

    SvaraRadera
  3. Nu när du är känd och berömd så får du vara lite ambassadör för SL. Förklara för reportrar att dom inte kan bilda sig en rättvis uppfattning om SL genom att logga in i ett par timmar, nej krävs månader. Vi har en jättebra svensk community i SL. Vi trivs trots alla negativa felanalyser av reportrar att SL är dött. Du är ett bra exempel på att det inte är så.

    Bara bra musik Bara. Vi ses i SL!

    SvaraRadera
  4. PS till alla reportrar... Kolla in:
    http://secondsweden.blogspot.com
    Så ser ni att svenska delen av SL är absolut inte dött.

    SvaraRadera